Archiwum nowości wydawniczych 2013
(omówienia pochodzą ze stron internetowych)


Grudzień 2013 - Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego

Czy moje dziecko osiągnęło dojrzałość szkolną? Kielce 2010

Nr inwent.34615

Rodzice, nauczyciele i wychowawcy zadają sobie dziś pytania: Kiedy dziecko powinno rozpocząć edukację szkolną?, Czy nie nazbyt wiele wymagamy od dzieci?, Jak zadbać o właściwy rozwój intelektualny dziecka, nie okradając go z beztroskiego czasu dzieciństwa? W tej publikacji znajdziesz odpowiedzi na te pytania.

Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Warszawa 2010

Nr inwent.35194

Wychowawczyni przedszkola czy nauczyciel często w codziennej pracy napotykają trudności w wychowywaniu i kształceniu dziecka. Nie potrafią nawiązać z nim współpracy, dotrzeć do jego psychiki, głównie z powodu zaniedbań w wychowaniu i opóźnionego rozwoju. Szukają więc, w jaki sposób rozpoznać zaniedbania i deficyty rozwojowe i jakie wykorzystać metody do nawiązania kontaktu z dzieckiem.

Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej. Warszawa 2010

Nr inwent.36572

Jest to narzędzie badawcze przygotowane z myślą o nauczycielach przedszkola, klas pierwszych i nauczycielach prowadzących zajęcia terapii pedagogicznej. Zebrane tu zadania i kryteria oceny umożliwiają zdiagnozowanie rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania.

Jak wspierać dziecko w nauce : niezbędnik aktywnego rodzica. Warszawa 2009

Nr inwent.35243

Każde dziecko może odnieść szkolny sukces i każde ma prawo do rozwijania swoich indywidualnych umiejętności i talentów. Zarówno rodzice, jak i szkoła powinni stworzyć dziecku warunki do samorealizacji, ale tylko ich współdziałanie może przynieść zadowalające rezultaty.

Przygotowanie przedszkolaka do szkoły. Warszawa 2009

Nr inwent.35489

Praktyczne rady dla rodziców i wychowawców, jak pomóc dziecku osiągnąć dojrzałość szkolną, która jest etapem do dojrzałości ludzkiej, chrześcijańskiej; co zrobić, by dziecko potrafiło się odnaleźć w nowym środowisku, by poradziło sobie w różnych sytuacjach, by wykorzystało zapał i motywację do nauki, by umiało wykazać się swoją wiedzą i umiejętnościami, by znalazło przyjaciół.



Listopad 2013 - Bezpieczeństwo i zdrowie uczniów Bezpieczeństwo na lekcjach wychowania fizycznego. Toruń 2008

Nr inwent.34534

Według Autorki, tylko wtedy oddziaływanie pedagogiczne bliskie jest profilaktyce, kiedy wzrasta rola wychowawcy, jego odpowiedzialność za tworzenie sytuacji, które wspierają rozwój uczniów, oraz ograniczają i likwidują czynniki niekorzystne dla zdrowia i życia dziecka. Wypadku nie można przewidzieć, ale można wpływać na zachowanie uczniów, zapewniając im możliwie bezpieczny i zdrowy rozwój.

Bezpieczna i przyjazna szkoła. Warszawa 2009

Nr inwent.35174

Bezpieczeństwo w szkole to jeden z głównych jej problemów. Autorzy poradnika podpowiadają, jak zadbać o fizyczne i psychiczne bezpieczeństwo uczniów, co robić, by nie dopuścić do pojawienia się groźnych sytuacji, jak je rozwiązywać i jak im przeciwdziałać. Książka zawiera praktyczne rozwiązania, arkusze diagnostyczne oraz arkusze obserwacji, które pomogą sprostać wymogom prawnym i organizacyjnym bezpieczeństwa w szkole.

Bezpieczna wycieczka. Warszawa 2009

Nr inwent.34611

Publikacja prezentuje następujące zagadnienia: odpowiednia liczba opiekunów, ubiór uczestników wycieczki i ich opiekunów, autobus szkolny, dobrze wyposażona apteczka, wycieczka piesza, wycieczka środkami komunikacji publicznej, wycieczka autokarowa, wycieczka rowerowa, wycieczka pociągiem, nieprzewidziane okoliczności.

Edukacja wobec zagrożeń rozwoju i bezpieczeństwa dzieci. Lublin 2008

Nr inwent.34221

Teksty umieszczone w książce dotyczą głównie problematyki zagrożeń i roli edukacji. Ukazano w nich m.in., jakie jest poczucie bezpieczeństwa i świadomość zagrożeń u dzieci, młodzieży i dorosłych, a także jakie działania podejmowane są przez różne instytucje edukacyjne, opiekuńczo-wychowawcze i diagnostyczne w celu poprawy bezpieczeństwa dzieci i wspierania ich prawidłowego rozwoju.

Dorastanie w zaufaniu. Warszawa 2008

Nr inwent.33766

Proponowana książka to trzecia pozycja w serii wydawniczej "Biblioteka Szkolnej Żyrafy" wydawanej przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Poradniki z tej serii promują metodę porozumienia bez przemocy, wzbogacają umiejętności komunikacyjne nauczycieli, rodziców, wychowawców oraz uczniów.



Październik 2013 - Bajkowa terapia Niestworzone historie: bajki edukacyjne. Poznań 2007

Nr inwent.33323

Niestworzone historie bawią i uczą. Pomagają dzieciom zrozumieć i rozwiązywac ich problemy. Czytanie będzie pretekstem nie tylko do wspólnego spędzenia czasu, ale i do doskonałej zabawy. Pobudzają wyobraźnię i zmuszają do kreatywnego myślenia.

Bajka w twórczym rozwoju i arteterapii. Łódź 2009

Nr inwent.336366

Książka jest ofertą dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. To propozycja dla tych, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych.

Bajka to życie albo z jakiej jesteś bajki. Warszawa 2008

Nr inwent.32856

Kilkanaście współczesnych, zaskakujących swą wymową bajek napisanych przez nauczycielkę polonistkę. Opowieści są przedmiotem głębokiej, odkrywczej i niezwykle pouczającej analizy w wykonaniu doświadczonego psychologa i psychoterapeuty.

Bajki rozebrane: jak odnaleźć się w swojej baśni. Łódź 2008

Nr inwent.34435

Katarzyna Miller - psychoterapeutka, filozofka i poetka - wraz z Tatianą Cichocką - dziennikarką - "rozbierają" znane wszystkim baśnie, czytając je na nowo, odnajdując treści i znaczenia aktualne dzisiaj, zaskakująco żywe i współczesne. Otrzymujemy baśnie czytane i odkrywane w świeżym, dorosłym języku.

Bajkowe mosty, czyli Całkiem inne bajki rodzinne: terapeutyczne opowiadania. Kielce 2007

Nr inwent.32023

W bajkach nie ma baśniowego świata, lecz jest realna rzeczywistość, bliska ludziom współczesnym. teksty uczą, jak pokonać niesprawiedliwość i zło, w jaki sposób odnaleźć się w sytuacjach trudnych dla dziecka.



Wrzesień 2013 - Szkoła w ruchu Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego : podręcznik dla nauczycieli wychowania fizycznego i studentów studiów pedagogicznych. Kraków 2005

Nr inwent.30417

Czytelnik znajdzie tu zagadnienia z teorii wychowania fizycznego, informacje na temat współczesnych przemian edukacyjnych, a także rozwoju fizycznego i motorycznego. Poza tym informacje dotyczące procesu dydaktycznego, zagadnienia związane z diagnozowaniem sprawności, programowaniem i planowaniem pracy dydaktycznej, realizacją lekcji wychowania fizycznego oraz oceną ucznia.

Postawa ciała, jej wady i korekcja. Rzeszów 2004

Nr inwent.29254

Wciąż wzrastający procent dzieci z wadami postawy i związane z tym zainteresowanie nauczycieli i rodziców problematyką gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej (poprawczo-wyrównawczej) legły u podstaw opracowania niniejszych materiałów metodycznych. Powstało ono z myślą o ułatwieniu nauczycielom wychowania fizycznego, słuchaczom kursów gimnastyki wyrównawczej i rodzicom zdobycia praktycznych umiejętności prowadzenia gimnastyki korekcyjnej.

Zarys teorii rekreacji ruchowej. Warszawa 2006

Nr inwent.31087

Opracowanie ma charakter studium teoretycznego przewidzianego dla studentów różnych uczelni oraz osób interesujących się problematyką rekreacji ruchowej czy praktyki pedagogicznej.

Metodyka wychowania fizycznego : zagadnienia wybrane. Zielona Góra 2004

Nr inwent.32243

Książka do studentów kształcących się w uczelniach przygotowujących nauczycieli wychowania fizycznego oraz do czynnych zawodowo nauczycieli pracujących w placówkach oświatowo-wychowawczych. Wprowadzana od 1999 roku reforma przyniosła wiele zmian w strukturze i funkcji polskich szkół, a co się z tym wiąże, także w programach oraz w metodach kontroli i oceny opanowania realizowanego materiału.



Lipiec-Sierpień 2013 - Aktywne wakacje Obozy, wyprawy turystyczne i umiejętność przetrwania w terenie : praktyczny przewodnik. Warszawa 2008

Nr inwent.34331

Bogato ilustrowany poradnik o turystyce, przeznaczony dla wszystkich miłośników podróży. Omawia wiele ciekawych zagadnień związanych z wyprawami turystycznymi, sprzętem i akcesoriami turystycznymi. Zawiera też praktyczne wskazówki, jak poradzić sobie w ciężkich warunkach w terenie.

Sztuka przetrwania w sytuacjach kryzysowych : kataklizmy natury, zagrożenia terrorystyczne, ... i jak sobie z nimi radzić. Warszawa 2012

Nr inwent.36648

W książce m. in. : klęski żywiołowe, wypadki i katastrofy spowodowane przez człowieka, zagrożenia terrorystyczne i ich zwalczanie, przetrwanie na odludziu i metody ewakuacji, dobór wyposażenia na sytuacje ekstremalne oraz pierwsza pomoc w nagłych wypadkach.

Jak przygotować wycieczkę szkolną? Warszawa 2010

Nr inwent.36409

Niezastąpione kompendium wiedzy o organizacji wycieczek szkolnych. Z książki dowiedzą się Państwo, jak właściwie określić cel wycieczki, kiedy lepiej samemu ją przygotować, a kiedy korzystać z pomocy biur podróży, jak włączyć zespół klasowy i rodziców w jej organizację, co zrobić, aby zapobiec uczniowskim ekscesom podczas wyjazdów.

Kolonie i obozy : zdrowe, radosne, bezpieczne. Wrocław 2010

Nr inwent.33079

Jest to opracowanie przeznaczone przede wszystkim dla osób po raz pierwszy podejmujących pracę w charakterze wychowawców kolonijnych, a także instruktorów i trenerów na zgrupowaniach sportowych z udziałem dzieci i młodzieży.

Obozy wędrowne. Wrocław 2010

Nr inwent.33087

Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się (lub mających taki zamiar) organizacją obozów wędrownych jako formy turystyki kwalifikowanej.



Czerwiec 2013 - Nie ma dzieci - są ludzie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Gdańsk 2012

Nr inwent.37175

Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne?

Jak kochać dziecko. Warszawa 2012

Nr inwent.37228

Jest to jedno z najważniejszych dzieł Janusza Korczaka. Powstało w czasie I wojny światowej, a dotyczy najprostszych i najbardziej uniwersalnych wymiarów ludzkiego życia. Autor pisze o rodzeniu, pielęgnowaniu, wychowaniu dzieci i o mądrej miłości do dzieci. Uczy takiego spojrzenia na dziecko, by dostrzec i zrozumieć jego potrzeby.

Dziecko z ADHD w młodszym wieku szkolnym. Gdańsk 2012

Nr inwent.36756

W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą jednak stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy.

Za progiem : jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyciela klasy IV. Warszawa 2012

Nr inwent.37257

Nauczyciele klas czwartych znajdą tu pomysły i propozycje organizacji zajęć dla uczniów, którzy rozpoczynają kolejny etap edukacji. Książka zawiera dobre rady od "przedmiotowcó" - polonisty, matematyka, nauczyciela przyrody, plastyki, wychowania fizycznego, historii, informatyki, języków obcych.

Prawo dziecka do szacunku. Warszawa 2012

Nr inwent.37227

Najważniejsza publikacja pedagogiczna Janusz Korczaka. Traktuje się ją jako pedagogiczny manifest, credo Starego Doktora. Zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych.



Maj 2013 - Jakie to proste! Nacinamy kółeczka, czyli kiri-gami płaskie z koła. Warszawa 2013

Nr inwent.37171

Polecamy książkę z cyklu "abc origami", która wprowadza w świat wschodniej sztuki składania papieru. Kiri-gami płaskie z koła polega na składaniu papierowych modeli z odpowiednioo naciętych kół. Książka w przystępny sposób pokazuje, jak wykonać kwiaty, kompozycje roślinne, zwierzątka i inne.

Makaronowe ozdoby i dekoracje. Warszawa 2012

Nr inwent.37166

Książka zawiera szczegółowe instrukcje wykonania ozdób, zdjęcia przedstawiające poszczególne etapy pracy oraz fotografie gotowych dekoracji, m.in. ludziki, zwierzątka, gwiazdki, choinki i inne.

Kartki i zaproszenia: techniki, projekty. Warszawa 2013

Nr inwent.37162

W książce znajdują się szczegółowe instrukcje przygotowania kartek - urodzinowych, na walentynki, z gratulacjami, rady dotyczące doboru materiału, przykłady technik wykonania (wycinanie, bigowanie, klejenie, wytłaczanie), kolorowe zdjęcia ilustrujące poszczególne etapy pracy i gotową kartkę.

Kartki i wycinanki z papieru. Warszawa 2013

Nr inwent.37161

Trójwymiarowe kartki okolicznościowe w postaci lampionu, choinki, wielkanocnego zająca, będą przypominały o świętach. Kiedy wyślesz znajomym samodzielnie zrobioną kartkę z wakacji - w postaci mewy unoszącej się nad falami, żagli lub wieży Eiffla - z pewnością mile ich zaskoczysz.

Wycinanki z papieru. Warszawa 2013

Nr inwent.37205

Praktyczny przewodnik przybliżający tradycyjną sztukę wycinanek z papieru, opisujący krok po kroku sposób wykonania prezentowanych projektów, ilustrowany ponad 250 kolorowych fotografiami. Zawiera inspirujące i praktyczne projekty prostych, lecz pięknych wycinanek z papieru oraz szczegółowe instrukcje, opisujące kolejne etapy wykonania poszczególnych projektów.

Origami: sztuka składania papieru. Warszawa 2013

Nr inwent.37179

W książce przedstawiono ponad 50 przykładów figurek origami, rysunki oraz szczegółowe instrukcje wykonania zabawek, ilustracje gotowych składanek.

Scrapbooking: zdjęcia w niezwykłej oprawie. Warszawa 2013

Nr inwent.37193

Scrapbooking to niecodzienny, artystyczny sposób prezentacji zdjęć. Techniki ich oprawy i zdobienia są dosyć proste: découpage, bigowanie, przyklejanie, a materiały - różnorodne. Przydadzą się kolorowe papiery, fantazyjne naklejki, szablony, cekiny. Częścią tworzonych dzieł mogą stać się gromadzone przez nas drobiazgi: wstążki, skrawki tkanin i koronek, guziki czy ręcznie pisane listy.



Kwiecień 2013 - Książka - Twój przyjaciel Biblioterapia i bajkoterapia : rola literatury w procesie zmiany rozumienia świata społecznego i siebie. Poznań 2012

Nr inwent.36306

Rola książek, opowiadań, baśni czy też narracji jest nie do przecenienia w budowaniu tożsamości człowieka już od najmłodszych lat. Tym samym narracja okazuje się szczególnie ważna w rozwoju dziecka, gdyż pozwala mu się odnaleźć w świecie norm i zasad już od najmłodszych lat. Książka ukazuje role bajek i bajkoterapii w radzeniu sobie z trudnymi emocjonalnie sytuacjami dla dziecka (np. konfliktem w rodzinie, pójściem do przedszkola).

Czytanie ze zrozumieniem : uwarunkowania rodzinne. Warszawa 2012

Nr inwent.36570

Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niezbędnym elementem procesu uczenia się, jak również ważną potrzebą we współczesnym społeczeństwie. Jaki jest poziom opanowania czytania ze zrozumieniem przez uczniów szkół podstawowych? Czy istnieje zależność pomiędzy stopniem opanowania tej kompetencji a uwarunkowaniami rodzinnymi?

Biblioteka utraconych książek. Warszawa 2012

Nr inwent.36025

Zbiór pasjonujących esejów, pełnych anegdot i zaskakujących informacji o książkach, których... nie można przeczytać. Chodzi bowiem o dzieła zaginione, ukradzione, zniszczone, zakazane, nigdy nienapisane. Ich historie związane są oczywiście z życiem ich twórców - m.in. Hemingwaya, Joyce'a, Flauberta, Goethego, Puszkina, Balzaka, Kafki.

Scenariusze zajęć biblioterapeutycznych : nie tylko dla uczniów z dysleksją : terapia - zabawa - nauka. Gdańsk 2012

Nr inwent.36477

Scenariusze zostały podzielone na następujące bloki tematyczne: rodzina - dom, szkoła, środowisko społeczne, w ramach których przewidziano zagadnienia szczegółowe: agresja, autorytet, kompleksy, miłość, przyjaźń, radość, samotność, szczęście itd. Zaproponowane w niniejszej publikacji działania biblioterapeutyczne skupiają się przede wszystkim na sferze emocjonalno-motywacyjnej, pośrednio na sferze orientacyjno-poznawczej uczniów uczestniczących w programie terapeutycznym.

Czytam i rozumiem... : lingwistyczna teoria nauki czytania. Kielce 2009

Nr inwent.35449

Publikacja jest adresowana do wszystkich nauczycieli, a szczególnie do polonistów. Jej treść stanowią: opis wieloczynnościowego procesu czytania, charakterystyka pojęcia sprawności czytania, problematyka rozumienia tekstów czytanych, prezentacja wyników badań nad stanem umiejętności czytania koncepcja szkolnego kształcenia sprawności czytania.



Marzec 2013 - Być Nauczycielem Skuteczny nauczyciel - skuteczna szkoła. Warszawa 2012

Nr inwent.37113

Praca z dziećmi i młodzieżą wymaga ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i nowych, coraz ciekawszych sposobów prowadzenia zajęć dydaktycznych, terapeutycznych oraz wychowawczych. Poradnik "Skuteczny nauczyciel - skuteczna szkoła" to zbiór przydatnych informacji oraz ciekawych pomysłów na podniesienie jakości i efektywności nauczania.

Wychowanie w szkole - wskazówki dla nauczycieli. Warszawa 2012

Nr inwent.37138

Książka jest skierowana do wszystkich nauczycieli. Tym, którzy czują się wychowawcami, służyć ma pomocą w realizowaniu niezwykle trudnego zadania, jakim jest wychowywanie młodego pokolenia. Tym zaś, którzy twierdzą, że nauczyciel ma jedynie nauczać, a nie wychowywać, powinna uzmysłowić, że w pracy pedagogicznej nie chodzi tylko o kompetencje w dziedzinie wiedzy, ale przede wszystkim o te odnoszące się do „bycia" pedagogiem

Belfer na huśtawce: o autorytecie nauczyciela. Warszawa 2012

Nr inwent.37040

Nie jest to książka wyłącznie dla początkujących nauczycieli. Jest ona skierowana również do nauczycieli, którzy mają już spore doświadczenie w zawodzie. Wiele z tego, co zostało tu napisane, będzie w pełni zrozumiałe i oczywiste przede wszystkim dla tych, którzy już niejedno w szkole widzieli i niejednego doświadczyli. Czy wobec tego Belfer na huśtawce... może im się jeszcze do czegoś przydać? Zdecydowanie tak. Bo nauczycielski wizerunek, autorytet oraz to, jak odbierają nas uczniowie, nie jest czymś danym nam raz na całe życie. My się zmieniamy i wszystko wokół nas też się zmienia - również uczniowie. Musimy się dostrajać, ciągle pracować nad sobą i ulepszać nauczycielski warsztat. Nadganiać rzeczywistość i szlifować formę.

Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji. Kraków 2012

Nr inwent.37061

Pierwsza część książki omawia problematykę komunikacji werbalnej nauczyciela i ucznia. Autorka podejmuje tu rozważania nad rolą i znaczeniem języka, zastanawia się również nad cechami warunkującymi efektywne mówienie i słuchanie w relacji nauczyciela i ucznia na lekcji. W drugiej części autorka rozpatruje kolejno proporcje mówienia i słuchania przez nauczyciela i ucznia na lekcji, specyfikę słuchania ucznia przez nauczyciela oraz zakres, w jakim pedagodzy są świadomi swojego sposobu porozumiewania się z młodzieżą.

Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej. Kraków 2012

Nr inwent.37124

W pierwszej części książki analizie poddano specyfikę zmiany społecznej, scharakteryzowano funkcjonowanie społeczeństwa i człowieka w czasach późnej nowoczesności, omówiono edukacyjny wymiar przemian demokratycznych. W części drugiej scharakteryzowano funkcjonowanie nauczyciela w nowych realiach społecznych. Przedstawiono rolę nauczyciela w kształtowaniu kapitału społecznego, zwrócono uwagę na jego funkcje, role i kompetencje oraz podmiotowe relacje w szkole. Omówiono zjawisko partnerstwa edukacyjnego nauczycieli, uczniów, rodziców i społeczności lokalnej.



Luty 2013 - Matematyka Królową Nauk Jak pokroić tort i inne zagadki matematyczne. Warszawa 2012

Nr inwent.37059

Książka zawiera zbiór zadziwiających i fascynujących zagadek matematycznych, przedstawionych przez mistrza matematycznej rozrywki - profesora Iana Stewarta.Prowadząc czytelnika przez niezwykły świat problemów, nad którymi jeszcze do niedawna bezskutecznie głowili się najlepsi matematycy świata, Stewart pokazuje różnorodność i potęgę dzisiejszej matematyki w jej rozmaitych odsłonach: od grafów, probabilistyki i logiki, do topologii i kwazi kryształów (oraz oczywiście podziału tortu). "Jak pokroić tort" to nie tylko znakomita rozrywka, ale przede wszystkim radość z poznawania matematyki.

Gabinet matematycznych zagadek. Kraków 2012

Nr inwent.37054

Tom zawiera dziesiątki ciekawych gier, zabaw, historyjek, dowcipów i anegdot, karcianych sztuczek i innych atrakcji związanych z fascynującym światem matematyki. W niezwykłej książce profesora Stewarta zakochają się zarówno miłośnicy matematyki, doświadczeni amatorzy zagadek, jak i zupełni nowicjusze, którzy do tej pory szerokim łukiem obchodzili wszystko, co dotyczy liczb, wzorów i logicznego myślenia.

Gabinet matematycznych zagadek. Cz. 2. Kraków 2012

Nr inwent.37053

Druga część bestsellerowego Gabinetu matematycznych zagadek z kolejną porcją łamigłówek, anegdot i ciekawostek ze świata matematyki. Ian Stewart w przystępny, bardzo ciekawy i nierzadko zabawny sposób opowiada o dziedzinie, która dla niektórych pozostaje niezbadaną tajemnicą. Prezentowane przez niego gry, zagadki i zdania to doskonała gimnastyka dla szarych komórek i świetna zabawa. Dzięki tej książce dowiecie się m.in. kto wynalazł znak równości, jak tworzyć i łamać szyfry, w jaki sposób materia równoważy anty-materię i co się stało, gdy pewien słynny matematyk próbował przepchać stół przez drzwi…

Krowy w labiryncie i inne eksploracje matematyczne. Warszawa 2012

Nr inwent.37065

Ta książka to nie tylko znakomita rozrywka, ale przede wszystkim przeżywanie radości z matematycznych badań i odkryć. Poprzez ciekawostki i fascynujące łamigłówki, autor ukazuje najgłębsze zasady leżące u podstaw przedstawianych problemów, zamieniając matematykę w inspirującą zabawę. I oczywiście wyjaśnia, jak znaleźć krowy w labiryncie...

Odlotowa matematyka : zadania dla najmłodszych olimpijczyków, uczniów szkół podstawowych i gimnazjalistów. Gdynia 2012

Nr inwent.36619

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza część to zbiór zadań skierowany głównie do uczniów szkół podstawowych. Ale nie tylko do nich. Zawarte w nim ciekawe zadania mogą zainteresować także starszą młodzież oraz nauczycieli i rodziców. Umieszczone w nim łamigłówki i żarty matematyczne na pewno będą dobrą umysłową rozrywką, a dla dorosłych także przypomnieniem beztroskich szkolnych lat. W drugiej części znajduje się bogactwo ciekawostek o matematykach i matematyce.

Styczeń 2013 - Z książką w Nowy Rok Koniec epoki kredy. Warszawa 2012

Nr inwent.37064

Aby być wzorem, nauczyciel powinien nauczyć się internetu jak języka obcego. Facebook, YouTube, Wikipedia świetnie nadają się do szkoły. Autorka wyjaśnia nie tylko to, dlaczego warto z nich korzystać. Opisuje także tych, którzy już to robią z sukcesami - od nauczycielki nauczania przedszkolnego, po profesora uniwersytetu. Ta książka jest dowodem na to, że wraz z rozwojem nowych technologii rola nauczyciela... rośnie.

Zarys psychomotoryki : główne nurty psychomotorycznego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży : teoria i praktyka. Gdańsk 2012

Nr inwent.37096

W książce znajdują się opisy najważniejszych teorii psychomotorycznych oraz przykłady ich praktycznego zastosowania.Psychomotoryka zajmuje się zależnością pomiędzy ruchem a uczeniem się. Aktywuje procesy motywacyjne, dzięki którym pokonujemy wyzwania codzienności. Pozwala: nauczyć się oceniać samego siebie, zdobyć pewność siebie, dodawać drugiej osobie pewności siebie, nauczyć się pomagać innym, nauczyć się pokonywać trudności w pracy zespołowej, cieszyć się sukcesami w grupie, poznawać świat poprzez zabawę.

Rozwijanie zdolności uczenia się : z Wygotskim i Brunerem w tle. Sopot 2012

Nr inwent.37086

Doskonały przewodnik dla nauczycieli pragnących budować kulturę uczenia się! W części pierwszej autorka wyczerpująco omawia proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategie pracy nauczyciela z uczniem oraz role, jakie przyjmują oni w edukacji. Podkreśla znaczenie motywacji do nauki, podpowiada, jak motywować uczniów do pracy, wspierać ich działania, a także jak kontrolować i oceniać ich wysiłki edukacyjne. W drugiej części książki szczegółowo przedstawia różne strategie rozwijania zdolności uczenia się.

Werbalne i obrazowe przyswajanie liter : nauczanie dzieci z dysleksją i nie tylko.... Wrocław 2012

Nr inwent.37090

Ciekawa propozycja próby alternatywnego podejścia do nauki czytania i pisania dzieci z deficytami rozwojowymi, które mają problemy z przyswajaniem liter. Kierowana jest do nauczycieli i rodziców, gdyż od nich uczniowie oczekują pomocy w pokonywaniu problemów generujących niepowodzenia szkolne. Może ona służyć także wszystkim dzieciom rozpoczynającym naukę czytania i pisania, stymulując ich kreatywność i progresję rozwojową.

Metoda projektu w gimnazjum : poradnik dyrektora i nauczyciela. Warszawa 2012

Nr inwent.37069

Uczniowie gimnazjów są zobowiązani do uczestnictwa w wybranym projekcie edukacyjnym. Jest to wciąż zadanie nowe, a właściwe i bezbłędne prowadzenie odpowiedniej dokumentacji nie zawsze jest proste. Książka stanowi poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli zaangażowanych w projekty. Autorka w przejrzysty sposób wyjaśnia zasady pracy metodą projektu, wymienia dokumenty, jakie należy wytworzyć i przechowywać oraz proponuje konkretne wzory dokumentów i harmonogramy.

Powrót do strony głównej